Przedszkole Nr 18 w Tarnobrzegu
1.Status prawny lub forma prawna
Jednostka organizacyjna Gminy Tarnobrzeg
2.Organizacja
Organizacja pracy przedszkola jest zgodna ze statutem, dostosowana do potrzeb rodziców. Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 16.00. Do przedszkola uczęszcza 75 dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział. W przedszkolu funkcjonują 3 oddziały
Kadra pedagogiczna przedszkola to 5 nauczycielek z wysokimi kwalifikacjami pedagogicznymi / i dodatkowo nauczyciel katecheta/. Przedszkole zatrudnia również 7 pracowników administracyjno – obsługowych. Łączne zatrudnienie wynosi 12,05 etatów.
3.Przedmiot działalności i kompetencji
Przedszkole organizuje wspomaganie rozwoju i wczesną edukację dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej sześcioletniej szkoły podstawowej. Przedszkole prowadzi działalność: dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą, profilaktyczną, stymulującą; kompensacyjno-korektywną, wspierającą i doradczą wobec rodziny.
Dla dzieci z trudnościami i deficytami rozwojowymi organizuje dodatkową pomoc specjalistyczną przy współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Proponuje udział w bezpłatnych zajęciach dodatkowych min: / nauce pływania, piłce nożnej, religii, diagnozie i terapii logopedycznej, elementach informatyki/
4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje
*Dyrektor mgr G.Rząd
*Rada Pedagogiczna
*Rada Rodziców
Dyrektor planuje, organizuje, kieruje i nadzoruje działalnością przedszkola oraz reprezentuje go na zewnątrz.
Rada Pedagogiczna posiada kompetencje stanowiące i opiniodawcze Ustala regulamin swojej działalności.
Rada Rodziców jest organem reprezentującym rodziców. Rada Rodziców pracuje w oparciu o regulamin.
Organy współpracują ze sobą w celu właściwego funkcjonowania przedszkola.
5.Struktura własnościowa
Własność komunalna
6.Majątek którym dysponuje
Część budynku wielofunkcyjnego o powierzchni użytkowej 444m2 z 3 salami dydaktycznymi, , kuchnią i odpowiednim zapleczem administracyjno- gospodarczym, a także ogród przedszkolny do zabaw ruchowych.
7.Tryb działania w zakresie wykonywanych zadań publicznych
Zapisy do przedszkola odbywają się od 1 marca do 30 marca .
8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej
Dotacje z budżetu gminy, wpływy od rodziców, darowizny
9.Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Przedszkole przyjmuje interesantów w godzinach urzędowania. Przyjmowanie dzieci do przedszkola odbywa się na podstawie kart zgłoszeń złożonych indywidualnie przez rodziców. Rozwiązywanie problemów wychowawczo dydaktycznych odbywa się w ramach : zebrań z rodzicami, zajęć otwartych, kontaktów indywidualnych, uroczystości.
10.Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych
Wydawanie świadectw pracy i Rp-7, Rejestr legitymacji ubezpiecz., Rejestr rent i emerytur, Rejestr wypadków pracowników i dzieci, Ewidencja czasu pracy, Teczki akt osobowych. Udostępnianie danych odbywa się zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ( Dz. U. Nr 97 z 1997, art. 24,32,35 ) oraz na wniosek organu prowadzącego, nadzorującego oraz organów kontrolujących
Pliki do pobrania: