Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa
Urząd Miasta Tarnobrzeg www.tarnobrzeg.pl
Ikona statystyk

Przedszkole nr 15 w Tarnobrzegu

Ikona statystyk

 1.Status prawny lub forma prawna :

 Jednostka organizacyjna gminy Tarnobrzeg.

2.Organizacja:

W przedszkolu funkcjonują 4 oddziały :

        I ODDZIAŁ – dzieci  3,4 – letnie

        II ODDZIAŁ – dzieci  5 – letnie           

        III ODDZIAŁ  - dzieci  6 – letnie            od godziny 6.00 do 16.00

        IV ODDZIAŁ  - dzieci  z  „ 0 „               od godziny 8.00 do  3.00

        Na pełny etat pracuje w przedszkolu 17 osób, w tym:

        1 nauczyciel – dyrektor

        7 nauczycieli – wychowawców              8 nauczycieli

        1 intendentka

        1 woźny

        1 pomoc wychowawczyni

        3 woźne oddziałowe                               9 pracowników administracyjno

        1 kucharka                                                 obsługowych

        2 pomoce kuchenne

 

3.Przedmiot działalności i koncepcji:

Placówka przedszkolna zapewnia dzieciom wyżywienie ( trzy posiłki dziennie : śniadanie, obiad, podwieczorek )¸opiekę, wychowanie, nauczanie prowadzone przez wykwalifikowana kadrę pedagogiczną z wykształceniem wyższym magisterskim lub wyższym zawodowym w zakresie wychowania przedszkolnego.Przedszkole funkcjonuje przez cały rok, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący.  Dzienny czas pracy przedszkola wynosi 10 godzin od 6.00 do 16.00.Przedszkole pełni funkcję doradcza i wspierającą działania wychowawcze rodzin. Zapewnia opiekę, wychowanie i uczenie się w atmosferze akceptacji i poczucia bezpieczeństwa. Pomaga w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęcia wczesnej interwencji specjalistycznej. Ukierunkowuje rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonymi potencjałami i możliwościami rozwojowymi. Tworzy warunki umożliwiające dziecku wszechstronny rozwój i osiągnięcie gotowości do podjęcia nauki w szkole.

Dla dobra dziecka i jego optymalnego rozwoju przedszkole współpracuje z rodzicami i opiekunami dzieci, zakładami opieki zdrowotnej, psychologami, pedagogami i logopedą.

Każda grupa wiekowa dzieci powierzona jest opiece jednego lub dwu nauczycieli zależnie od czasu pracy w danej grupie.

  4. Organy sprawujące funkcje i kompetencje:

 

1/. Dyrektor Przedszkola – mgr Teresa Sałek

 

Dyrektor kieruje działalnością przedszkola, ponosi odpowiedzialność za realizację zadań opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznych oraz stan bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu. Sprawuje nadzór pedagogiczny i dokonuje oceny pracy zatrudnionych nauczycieli. Inspiruje i wspomaga nauczycieli, pracowników niepedagogicznych w osiąganiu wysokiej jakości pracy przedszkola , podejmowaniu działań nowatorskich. Dyrektor współpracuje z Komitetem Rodzicielskim i Radą Pedagogiczną przedszkola oraz realizuje uchwały podjęte w ramach ich kompetencji. Dyrektor dysponuje środkami określonymi w planie finansowym przedszkola oraz ponosi odpowiedzialność za ich wykorzystanie a także organizuje obsługę administracyjna, finansową i gospodarczą przedszkola.

       2/. Rada Pedagogiczna:

     Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania, opieki. W skład Rady Pedagogicznej wchodza wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu a jej przewodniczącym jest dyrektor przedszkola.

      Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy:

-         tworzenie, zatwierdzanie planów rozwoju, pracy przedszkola,

-         podejmowanie uchwał w sprawach innowacji eksperymentów pedagogicznych, po zaopiniowaniu ich przez Komitet Rodzicielski,

-         ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola,

-         podejmowanie uchwal w sprawie statutu, opiniowanie organizacji pracy przedszkola oraz przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego a także dodatkowych płatnych zajęć dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych.

3/     Komitet Rodzicielski

Komitet Rodzicielski jest organem kolegialnym stanowiącym reprezentację rodziców ( po 3 – 4 osoby z każdej grupy wiekowej  dzieci )a wybieranym przez ogół rodziców na zebraniu ogólnym.

Komitet Rodzicielski może występować do Rady Pedagogicznej, dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola. W celu wspierania działalności statutowej przedszkola Komitet Rodzicielski może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców zadeklarowanych na zebraniu ogólnym i dysponować nim w porozumieniu z Radą Pedagogiczną

5. Struktura własnościowa :

Własność samorządowa.

6.  Majątek, którym dysponuje :

Przedszkole dysponuje działką, na której znajduje się ogród, plac zabaw wyposażony w piaskownice, huśtawki, karuzele, drabinki, stoliki i ławeczki oraz budynek z pomieszczeniami gospodarczymi, magazynami, kuchnią, salą gimnastyczną i salami dydaktycznymi dla poszczególnych grup wiekowych. Sale wyposażone są w sprzęt do nauki, zabawy, spożywania posiłków i wypoczynku dzieci. Sale dydaktyczne wyposażone są również w zabawki, pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku dzieci w nich przebywających. Sala gimnastyczna służy do prowadzenia zabaw, ćwiczeń ruchowych, gimnastyki korekcyjnej, zajęć umuzykalniających, imprez ( uroczystości ) organizowanych w przedszkolu.

W przedszkolu jest również sala wyposażona w sprzęt audiowizualny i sala do zajęć dodatkowych np. j. angielski, religia, zajęcia plastyczne, zabawy dramowe, teatralne.

7. Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych:

Przedszkole prowadzi rekrutację dzieci do przedszkola na zasadzie powszechnej dostępności. Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do przedszkola składają kartę zgłoszenia dziecka w terminie ustalonym przez  organ prowadzący. Przyjęć dzieci w wieku od 3 do 6 lat dokonuje Dyrektor Przedszkola.

8. Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej:

Przedszkole funkcjonuje głównie dzięki dotacji z gminy – płace dla pracowników, remonty, zakup pomocy, wyposażenie przedszkola, opłaty mediów, czesnego wpłacanego przez rodziców -  zakup środków czystości i drobnego sprzętu, opłat rodziców na wyposażenie dzieci oraz dobrowolnym wpłatom rodziców na uzupełnienie wydatków na zabawki, pomoce dydaktyczne oraz materiały, przybory do zajęć plastyczno – technicznych.

9. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:

Dzieci przyjmowane są do przedszkola na podstawie kart zgłoszenia dziecka złożonych przez rodziców lub opiekunów dziecka. Rodzice i inni klienci przedszkola mogą zgłaszać się ze swoimi sprawami przez cały czas pracy przedszkola.

Ponadto w celu zapewnienia prawidłowej realizacji  zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych oraz podnoszenia jakości pracy przedszkola rodzice i nauczyciele podejmują wspólne działania w zakresie:

-         szerzenia i pogłębiania wiedzy o dziecku, ustalania wspólnych, jednolitych form oddziaływania ( kontakty indywidualne rodzice – nauczyciel ),

-         zapoznania rodziców z potrzebami psychofizycznymi dzieci i sposobami ich zaspokajania (spotkania grupowe  z rodzicami, warsztaty umiejętności wychowawczych, spotkania z pedagogami, psychologami, logopedą, prelekcje, ekspozycje literatury z zakresu wzbogacania wiedzy rodziców o kształceniu, wychowaniu, dni otwarte w przedszkolu, zajęcia pokazowe )

-         włączania rodziców do wspólnego tworzenia warunków zapewniających prawidłową i wysokiej jakości realizację zadań wychowania przedszkolnego oraz rozwiązywania wychowawczych i bytowych problemów przedszkola.

Rodzice uzyskują w przedszkolu rzetelną informację na temat swojego dziecka, jego zachowania i rozwoju. Mają możliwość uczestniczenia w spotkaniach, imprezach, uroczystościach organizowanych w przedszkolu.

10. Prowadzenie rejestru, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych :

-         akta osobowe pracowników

-         ewidencja czasu pracy pracowników

-         ewidencja urlopów dla poratowania zdrowia

-         rejestr wydatków

-         księgi inwentarzowe

-         rejestr wydawanych legitymacji ubezpieczeniowych

-         rejestr wydawanych świadectw pracy

-         rejestr wydawanych druków ZUS Rp-7

-         rejestr rent i emerytur

-         rejestr dzieci przyjętych do przedszkola

-         dzienniki zajęć dydaktycznych

-         zeszyty protokołów Rad Pedagogicznych

-         zeszyty spotkań z rodzicami

-         zeszyty obserwacji dzieci

-         karty oceny pracy nauczycieli i notatki po hospitacyjne

-         rejestr programów pracy wychowawczo – dydaktycznej

-         zeszyty spotkań samokształceniowych nauczycieli

-         zeszyty zebrań z pracownikami administracyjno – obsługowymi

-         rejestr pism wysłanych i przychodzących do placówki

 Dane zawarte w powyższych, udostępnione są na wniosek osób upoważnionych do wglądu w te dane oraz osobom z nadzoru i kontroli placówek przedszkolnych.

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta Tarnobrzeg
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Wioletta Burdzy (w_burdzy)
Data wytworzenia:
2003-07-20
Data publikacji:
2003-07-20
Data ostatniej zmiany:
2020-12-02

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2023-08-04 14:41:53, zmian dokonał(a): Witold Czech

WCAG 2.0 (Level AA)