1.Status prawny lub forma prawna
Jednostka organizacyjna Gminy Tarnobrzeg nie mająca osobowości prawnej.
2.Organizacja
Przedszkole Nr 13 im. Jana Pawła II mieści się w centrum miasta. Posiada 4 oddziały, do których uczęszcza ponad 100 dzieci ( 3 – latki, 4 – latki, 5 – latki, 6 – latki). Posiada zatwierdzonych 9 etatów pedagogicznych; 1 osoba administracyjna, 1/3 etatu księgowa, ¾ etatu woźny, 3 kucharki, 4 woźne oddziałowe, 1 pomoc nauczycielki. Razem w przedszkolu zatrudnionych jest 21 osób.
3.Przedmiot działalności i kompetencji
Działalność opiekuńcza – wychowawcza i dydaktyczna obejmująca dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
4. Organy sprawujące funkcje i kompetencje
Dyrektor Przedszkola Małgorzata Korczak, Rada Pedagogiczna składająca się z 8 nauczycieli; Komitet Rodzicielski, w skład którego wchodzą przedstawiciele trójek grupowych z poszczególnych grup działających w oparciu o Regulamin Komitetu Rodzicielskiego.
5. Struktura własnościowa
Własność samorządowa
6. Majątek którym dysponuje
Majątek trwały, w skład którego wchodzą: budynek, działka. Budynek, który mieści 4 sale zajęć, zaplecze kuchenne i magazynowe. Działka – ogród przedszkolny wraz z wyposażeniem do zabaw dla dzieci.
7. Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych
Przyjmowanie dzieci zgodnie ze Statutem Przedszkola ( karta przyjęć dzieci do przedszkola obowiązująca w naszym przedszkolu).
8. Działalność w ramach gospodarki
Dotacje z gminy, wpłaty od rodziców tzw. czesne; pozyskiwanie środków z innych źródeł ( darowizny, umowy użyczenia, itp.)
9. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Codzienny kontakt z rodzicami, spotkania ogólne i grupowe z rodzicami; zajęcia otwarte, uroczystości. Przyjmowanie interesantów w godzinach urzędowania ustalonych na początku każdego roku szkolnego na zebraniu ogólnym z rodzicami.
10.Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych
Rejestr wydawanych świadectw pracy i RP-7, Rejestr wydawanych legitymacji ubezpieczeniowych, Rejestr rent i emerytur, Ewidencja czasu pracy, Ewidencja urlopów, Rejestr wypadków uczniów, Rejestr wypadków pracowniczych, Ewidencja zwolnień lekarskich, Ewidencja akt osobowych pracowników.
Udostępnianie własnych danych na wniosek zainteresowanego lub osobom upoważnionym do kontroli.