1.Status prawny lub forma prawna
Jednostka organizacyjna gminy Tarnobrzeg.
2.Organizacja
Cztery oddziały:
I oddział – 3 – latki
II oddział- 4 - latki
III oddział – 5 – latki
IV oddział – 6 – latki
Ilość nauczycieli: 9
Ilość pracowników: 6
Przedszkole o profilu artystycznym.
Do przedszkola uczęszcza 95 dzieci.
3.Przedmiot działalności i kompetencji
Działalność dydaktyczno – wychowawcza, opiekuńcza, obejmuje dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje
Dyrektor Przedszkola
Rada Pedagogiczna
Komitet Rodzicielski
Dyrektor – planuje, organizuje kieruje i nadzoruje działalnością przedszkola oraz reprezentuje go na zewnątrz.
Rada Pedagogiczna posiada kompetencje stanowiące i opiniodawcze. Ustala regulamin swojej działalności.
Komitet Rodzicielski jest organem reprezentatywnym rodziców, pracuje w oparciu o regulamin.
5.Struktura własnościowa
Własność komunalna
6.Majątek, którym dysponuje
Majątek trwały w skład którego wchodzi działka o powierzchni 50a, budynek i plac zabaw wyposażony w sprzęt. W budynku znajdują się 4 sale zajęć, sala gimnastyczna, gabinet dyrektora, pokój nauczycielski, pomieszczenie gospodarcze.
7.Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych
Zapisy odbywają się w miesiącu kwietniu.
8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej
Dotacje z gminy, wpłaty rodziców (czesne), darowizny
9. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Przyjmowanie dzieci na podstawie wniosków. Przyjmowanie interesantów w godzinach urzędowania, spotkania z rodzicami, dni otwarte, zajęcia otwarte dla rodziców, kontakty indywidualne z rodzicami.
10. Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych
Rejestr wydawania świadectw pracy, Rp-7,rejestr legitymacji ubezpieczeniowej, księgi inwentarzowe, rejestr rent i emerytur, rejestr wypadków pracowników i dzieci, ewidencje czasu pracy, ewidencje urlopu dla poratowania zdrowia, akta osobowe.