Przedszkole nr 8 w Tarnobrzegu
Przedszkole Nr 8 w Tarnobrzegu
1. Status prawny lub forma prawna
Jednostka organizacyjna gminy Tarnobrzeg.
2. Organizacja
Przedszkole usytuowane jest w osiedlu Wielowieś.
Organizacja pracy przedszkola jest zgodna ze statutem, dostosowana do potrzeb rodziców. Przedszkole czynne jest w godzinach 7.00 do 16.00 przez 5 dni w tygodniu i 11 miesięcy w roku. Przerwę wakacyjną ustala organ prowadzący przedszkole w porozumieniu z dyrektorem przedszkola i Radą Rodziców.
Do przedszkola uczęszcza 50 dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział.
W przedszkolu funkcjonują 2 oddziały: 3- 4 latki -I grupa, 5- 6 latki-II grupa.
Kadra pedagogiczna przedszkola to 5 nauczycielek z wysokimi kwalifikacjami pedagogicznymi, nauczycielki posiadają wykształcenie wyższe magisterskie. Przedszkole zatrudnia również 5 pracowników administracyjno - obsługowych. Pracownicy przedszkola to kadra wykształcona, systematycznie uzupełniająca swoją wiedzę, otwarta na potrzeby dziecka oraz współpracę z rodzicami i środowiskiem.
3. Przedmiot działalności i kompetencji
Praca dydaktyczno - wychowawcza i opiekuńcza realizowana jest w oparciu o zestaw programów dla przedszkoli zatwierdzonych przez MENiS. Przedszkole organizuje wspomaganie rozwoju i wczesną edukację dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Przedszkole prowadzi działalność: dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą, profilaktyczną, stymulującą: kompensacyjno -korektywną, wspierającą wobec rodziny. Wyrównuje szanse edukacyjne dzieci poprzez systematyczną współpracę z logopedą, pedagogiem i psychologiem.
Wychowankowie naszego przedszkola biorą udział w konkursach, koncertach, akcjach charytatywnych, przeglądach dorobku artystycznego.
4. Organy sprawujące funkcje i kompetencje
Dyrektor Przedszkola Grażyna Baran, Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców.
Dyrektor planuje, organizuje, kieruje i nadzoruje działalnością przedszkola oraz reprezentuje na zewnątrz.
Rada Pedagogiczna posiada kompetencje stanowiące i opiniodawcze. Ustala regulamin swojej działalności.
Rada Rodziców jest organem reprezentującym rodziców, pracuje w oparciu o regulamin.
Organy współpracują ze sobą w celu właściwego funkcjonowania przedszkola.
5. Struktura własnościowa
Własność komunalna.
6. Majątek, którym dysponuje
Majątek gminy przekazany do dyspozycji placówki osiedlowej, zarządzający- dyrektor. Majątek trwały w skład którego wchodzi budynek przedszkola: 3 sale zajęć dla dzieci, kuchnia wraz z całym zapleczem administracyjno - gospodarczym. Jeden budynek gospodarczy oraz duży plac zabaw wyposażony w urządzenia ogrodowe.
7. Tryb działania w zakresie wykonywanych zadań publicznych
Rekrutację do przedszkola przeprowadza się na podstawie postępowania rekrutacyjnego do przedszkola określonego ustawą z dnia 6 grudnia 2013 o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 3 stycznia 2014 poz.7).Rodzice starający się
o przyjęcie dziecka do przedszkola składają u dyrektora- w terminie od 1 do 31marca- Wniosek o przyjęcie wraz z załącznikami, następnie potwierdzają pisemnie wolę przyjęcia dziecka do przedszkola. Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną nie biorą udziału
w rekrutacji- rodzice składają jedynie Deklarację o kontynuacji.
Do przedszkola przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze gminy Tarnobrzeg. Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy mogą być przyjęci do przedszkola, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego gmina nadal dysponuje wolnymi miejscami
w przedszkolu.
8. Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej
Dotacje z budżetu gminy, wpływy od rodziców, darowizny.
9. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Dyrektor przyjmuje rodziców w godzinach urzędowania placówki.
W ramach form współpracy z rodzicami organizowane są:
spotkania z rodzicami,
dni otwarte,
zajęcia pokazowe,
kontakty indywidualne,
uroczystości przedszkolne,
warsztaty dla rodziców,
punkty konsultacyjne z udziałem specjalistów: logopedy, pedagoga, psychologa.
W przedszkolu wydawana jest gazetka informacyjna dla rodziców.
10. Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych.
Wydawanie świadectw pracy i Rp-7, rejestr legitymacji ubezpieczeniowych, rejestr rent i emerytur, rejestr wypadków pracowników i dzieci, ewidencja czasu pracy, teczki akt osobowych.
Udostępnianie na wniosek organu nadzorującego, kontrolującego i osoby zainteresowanej.