1.Status prawny lub forma prawna.
Przedszkole jest jednostką organizacyjną gminy Tarnobrzeg.
2.Organizacja.
Przedszkole funkcjonuje przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący. Organizacja pracy przedszkola jest zgodna ze statutem, dostosowana do potrzeb rodziców.
Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 6.00 – 16.30.
Dzieci uczęszczające do przedszkola podzielono na cztery grupy wiekowe.
- I grupa wiekowa – uczęszczają do niej dzieci 3 letnie.
- II grupa wiekowa to dzieci 4 letnie.
- W grupie III przebywają dzieci 5 letnie.
- Grupa IV – uczęszczają do niej dzieci 6 letnie.
Grupa sześciolatków i pięciolatków objęte są obowiązkiem szkolnym.
Przedszkole zatrudnia 18 pracowników: w tym 8 pracowników pedagogicznych, 1 pracowników administracji oraz 9 pracowników obsługi. Pracownicy przedszkola to kadra wykształcona, systematycznie uzupełniająca swoją wiedzę, otwarta na potrzeby dziecka oraz współpracę z rodzicami i środowiskiem
3.Przedmiot działalności i kompetencje.
. Przedszkole prowadzi działalność dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą obejmującą dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Zadania wobec dziecka realizujemy w atmosferze szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa. Tradycją przedszkola jest udział wychowanków w koncertach i akcjach charytatywnych, konkursach plastycznych, recytatorskich międzyprzedszkolnych jak i ogólnopolskich, przeglądach dorobku artystycznego..
4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje.
Dyrektor: Alicja Giez
Dyrektor przedszkola ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań edukacyjnych i opiekuńczych oraz stan bhp w przedszkolu. Dyrektor kieruje działalnością przedszkola, współpracuje ze wszystkimi organami w przedszkolu, sprawuje nadzór pedagogiczny, inspiruje i wspomaga wszystkich pracowników w osiąganiu wysokiej jakości pracy przedszkola. Rada Pedagogiczna, w skład , której wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu, pracująca w oparciu o regulamin pracy rady pedagogicznej.
Rada Rodziców, którą wybiera ogół rodziców na zebraniu ogólnym, działająca w oparciu o regulamin Rady Rodziców.
5.Struktura własności.
Własność komunalna.
6.Majątek, którym dysponuje.
Jest to majątek gminy przekazany do dyspozycji placówkom oświatowym.
Osobą zarządzającą jest dyrektor. Stanowi go majątek trwały w skład, którego wchodzą:
-działka o powierzchni 3.427 m2 wyposażona w sprzęt do zabaw.
-budynek przedszkolny o powierzchni 897 m2 wraz z wyposażeniem.
7.Tryb działania w zakresie wykonywanych zadań publicznych.
Rekrutację dzieci przeprowadza się na podstawie postępowania rekrutacyjnego do Przedszkola Nr 7
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 3 stycznia 2014 poz. 7) (weszła w życie po 14 dniach od dnia ogłoszenia, tj. 18.01.2014r.)
· Zgodnie z art. 20 c do przedszkoli publicznych z terenu Miasta Tarnobrzeg przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze danej gminy.
· Jeżeli liczba kandydatów chętnych do przedszkola jest mniejsza lub równa liczbie miejsc, jakim dysponuje przedszkole – komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydatów i na tym kończy proces rekrutacji.
1) W przypadku większej liczby kandydatów (zamieszkałych gminę Tarnobrzeg) niż wolnych miejsc w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria lokalne.
· Kandydaci zamieszkali poza obszarem danej gminy mogą być przyjęci do publicznego przedszkola, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego dana gmina nadal dysponuje wolnymi miejscami w danym przedszkolu.
Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną w danym przedszkolu nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice składają deklarację o kontynuacji wychowania.
Dyrektor przedszkola przyjmuje interesantów godzinach pracy przedszkola. Kontakty indywidualne z rodzicami odbywają się na bieżąco.
8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej.
Przedszkole utrzymywane jest z:
- Dotacji budżetu gminy
- Opłat wnoszonych przez rodziców uczęszczających do przedszkola
- Przychodów z działalności dochodowej
- Darowizn
- Pozyskanych środków.
9. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw.
Przyjmowanie interesantów przez dyrektora:
- w godzinach urzędowania
Przyjmowanie rodziców przez nauczycieli:
- podczas kontaktów indywidualnych,
- zajęć otwartych,
- uroczystości
10. Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych.
Udostępnianie danych odbywa się zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ( Dz. U. Nr 97 z 1997, art. 24,32,35) oraz na wniosek organu prowadzącego, nadzorującego oraz organów kontrolujących.