Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa
Urząd Miasta Tarnobrzeg www.tarnobrzeg.pl
Ikona statystyk

Przedszkole nr 6 w Tarnobrzegu

Ikona statystyk

1. Status prawny lub forma prawna

Przedszkole jest jednostką organizacyjną gminy Tarnobrzeg.

 

2.Organizacja

Organizacja pracy przedszkola jest zgodna ze statutem, dostosowana do potrzeb rodziców.

Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 6.30 – 16.30 (z wyjątkiem ustalonej przerwy wakacyjnej). Od godziny 8.00 do 13.00 realizowana jest Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego. Dzieci mogą uczęszczać do przedszkola min. 5 godzin dziennie, zgodnie z zadeklarowanym przez rodziców czasem pobytu dziecka w przedszkolu. Na mocy ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2013/827) koszt każdej rozpoczętej godziny świadczeń
w przedszkolu obejmujących nauczanie, wychowanie i opiekę, realizowanych w czasie przekraczającym wymiar zajęć w ramach Podstawy Programowej wynosi 1 zł.

Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział, obejmujący dzieci w takim samym lub zbliżonym wieku. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
W przedszkolu funkcjonują 4 oddziały: 3-latki, 4-latki, 5-latki i 6-latki.

Przedszkole zatrudnia 19 pracowników- w tym 9 pracowników pedagogicznych, posiadających wymagane w pracy z dziećmi kwalifikacje i stale podnoszących swoje umiejętności pedagogiczne oraz 10 pracowników niepedagogicznych. Personel placówki jest otwarty na potrzeby dziecka oraz współpracę z rodzicami i środowiskiem.
W pracy preferuje się aktywne metody i podmiotowe traktowanie dziecka; szczególny nacisk kładzie się na propagowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

W czasie pobytu dziecka w przedszkolu odbywają się zajęcia planowane przez nauczycieli oraz podejmowane z inicjatywy dzieci a także bezpłatne zajęcia dodatkowe, wynikające
z ich zainteresowań/potrzeb.

 3.Przedmiot działań i kompetencji

Przedszkole prowadzi działalność dydaktyczno- wychowawczą i opiekuńczą obejmującą dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Praca dydaktyczno- wychowawcza- opiekuńcza przebiega
w oparciu o programy zgodne z Podstawą Programową i w czasie zgodnym z ramowym rozkładem dnia. Przedszkole pełni funkcję wspierającą rodziców w procesie wychowania, opieki i edukacji dzieci, a także wspomaga w ukierunkowaniu rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.

 4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje

 Organami przedszkola są:

-         Dyrektor Przedszkola

-         Rada Pedagogiczna

-         Rada Rodziców

Dyrektor przedszkola kieruje działalnością placówki, reprezentuje ją na zewnątrz, ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań dydaktyczno- wychowawczych i opiekuńczych; sprawuje nadzór pedagogiczny, dba o prawidłowy stan bezpieczeństwa i higieny pracy
w przedszkolu, inspiruje i wspomaga pracowników w osiąganiu wysokiej jakości pracy, realizuje uchwały Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców podjęte w ramach ich kompetencji.

Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jego zadań statutowych. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni
w przedszkolu. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor przedszkola.

Rada Rodziców jest organem kolegialnym, stanowiącym reprezentację rodziców. Pracuje
w oparciu o regulamin, zgodnie ze statutem przedszkola.

5.Struktura własnościowa

Przedszkole stanowi własność komunalną.

6.Majątek, którym dysponuje

Przedszkole położone jest na terenie miasta Tarnobrzeg, na osiedlu Przywiśle, przy ul. 1 Maja 14. Osobą zarządzającą jest dyrektor. W skład majątku, przekazanego w trwały zarząd wchodzą:

-         budynek wolnostojący, dwukondygnacyjny o powierzchni 733 m kw. i kubaturze 3088 m kw.

-         grunty przedszkola o powierzchni 4.989 m kw.

Przedszkole posiada: - 4  duże sale do zabaw i zajęć, estetycznie urządzone, dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci, - bogato wyposażoną salę gimnastyczną, dostosowaną także do organizowania przedszkolnych uroczystości, -hol i szatnię, - ogród przedszkolny z placem zabaw i boiskiem do piłki nożnej ze sztuczną nawierzchnią o wymiarach 10m x15m, -kuchnię z zapleczem.

7.Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych

Rekrutację do przedszkola przeprowadza się na podstawie postępowania rekrutacyjnego do przedszkola określonego ustawą z dnia 6 grudnia 2013 o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 3 stycznia 2014 poz.7). Rodzice starający się
o przyjęcie dziecka do przedszkola składają u dyrektora- w terminie od 1 do 31 marca- Wniosek o przyjęcie wraz z załącznikami, następnie potwierdzają pisemnie wolę przyjęcia dziecka do przedszkola. Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną nie biorą udziału
w rekrutacji- rodzice składają jedynie Deklarację o kontynuacji.

Do przedszkola przyjmuje się kandydatów zamieszkałych  na obszarze gminy Tarnobrzeg. Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy mogą być przyjęci do przedszkola, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego gmina nadal dysponuje wolnymi miejscami
w przedszkolu.

8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej

 Przedszkole utrzymywane jest z dotacji budżetu gminy,  opłat wnoszonych przez rodziców uczęszczających do przedszkola, darowizn i innych pozyskanych środków.

9.Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Przyjmowanie interesantów przez dyrektora- w każdą środę w godz. 8.00- 9.00 i czwartek 
w godz. 15.00- 16.00 oraz w każdym innym dniu pracy przedszkola po wcześniejszym uzgodnieniu.

Przyjmowanie rodziców przez nauczycieli- podczas zebrań grupowych, zajęć otwartych, uroczystości lub po uprzednim uzgodnieniu dogodnego dla rodzica terminu spotkania.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków- zgodnie z Regulaminem przyjmowania
i załatwiania skarg i wniosków.

 10.Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa

-         Ewidencja zasobu archiwum zakładowego,

-         Ewidencja czasu pracy z rejestrem urlopów wypoczynkowych,

-         Rejestr zwolnień lekarskich,

-         Rejestr świadectw pracy,

-         Rejestr  szkoleń pracowników,

-         Ewidencja wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy,

-         Ewidencja wypadków dzieci,

-         Rejestr świadectw pracy,

-      Rejestr ewidencji akt osobowych pracowników,

-         Ewidencja rent chorobowych i emerytur,

-         Ewidencja świadczeń socjalnych.

Udostępnianie danych przez przedszkole odbywa się zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych ( Dz. U. Nr 97 z 1997, art. 24,32,35) oraz na wniosek organu prowadzącego, nadzorującego oraz organów kontrolujących.

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta Tarnobrzega
Informację wytworzył:
 
Informację wprowadził:
Wioletta Burdzy (w_burdzy)
Data wytworzenia:
2003-07-20
Data publikacji:
2003-07-20
Data ostatniej zmiany:
2020-12-02

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2023-08-04 14:41:53, zmian dokonał(a): Witold Czech

WCAG 2.0 (Level AA)