Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa
Urząd Miasta Tarnobrzeg www.tarnobrzeg.pl
Ikona statystyk

Przedszkole nr 3 w Tarnobrzegu

Ikona statystyk

1.Status prawny lub forma prawna

 

Przedszkole jest jednostką organizacyjną gminy Tarnobrzeg.

2.Organizacja

 

Przedszkole jest położone w centrum miasta. Organizacja pracy przedszkola jest zgodna ze statutem, dostosowana do potrzeb rodziców. Placówka ma własne logo, specjalizuje się we wprowadzaniu dziecka w świat pisma od najmłodszej grupy wiekowej. Nauczyciele realizują elementy innowacyjnej metody nauki czytania I. Majchrzak oraz M. Bogdanowicz osiągając widoczne efekty w pracy z dziećmi. Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 6.30 – 16.30. Uczęszczające dzieci podzielono na cztery grupy wiekowe. W grupie I przebywają dzieci zróżnicowane wiekowo 3 i 4 letnie. Nauczyciele stosują dwupoziomowe nauczanie, dostosowując zadania do możliwości każdego dziecka. W grupie II przebywają dzieci 5-letnie.Grupę III stanowią dzieci najstarsze 6-letnie, które są przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Grupa IV to grupa „0” z 5-godzinnym pobytem w przedszkolu nie korzystająca z wyżywienia.

Przedszkole zatrudnia 18 pracowników: w tym 8 pracowników pedagogicznych, 2 pracowników administracji oraz 8 obsługi.

W pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej preferuje się otwarty styl, aktywne metody i podmiotowe traktowanie dziecka.

3.Przedmiot działalności i kompetencji

 

Przedszkole prowadzi działalność dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą obejmującą dzieci w wieku 3 – 6 lat.

4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje

 

Organami przedszkola są:

-         Dyrektor Przedszkola

-         Rada Pedagogiczna

-         Komitet Rodzicielski

Dyrektor przedszkola kieruje działalnością placówki, reprezentuje ją na zewnątrz, ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych. Sprawuje nadzór pedagogiczny, dba o prawidłowy stan bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu. Dyrektor realizuje uchwały Komitetu Rodzicielskiego oraz Rady Pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji.

Rada Pedagogiczna przedszkola jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor przedszkola.

Komitet Rodzicielski jest organem kolegialnym, stanowiącym reprezentację rodziców ( po 3-4 osoby z każdej grupy). Pracuje w oparciu o regulamin opracowany zgodnie ze statutem przedszkola.

5.Struktura własnościowa

 

Przedszkole stanowi własność komunalną.

6.Majątek, którym dysponuje

 

Jest to majątek gminy, przekazany placówkom oświatowym. Osobą zarządzającą jest dyrektor. Stanowi go majątek trwały w skład którego wchodzą:

-         Budynek o powierzchni 733m2 i kubaturze 3088m2

-         Grunty przedszkola o powierzchni 4206m2 w działkach:

Działka I o powierzchni 1516m2

Działka II o powierzchni 2570m2

Działka III o powierzchni 120m2

Przedszkole mieści się w budynku wolnostojącym, jednopiętrowym, otacza je zagospodarowany ogród przedszkolny z przyrządami do ćwiczeń i zabaw. Przedszkole posiada 4 sale zajęć i zabaw, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci, urządzoną salę gimnastyczną oraz zaplecze gospodarcze.

7.Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych

 

Rekrutację do przedszkola przeprowadza się na zasadzie powszechnej dostępności. Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do przedszkola, wypełniają kartę zgłoszenia dziecka. Zapisów można dokonywać w trakcie roku szkolnego.

8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej

 

Przedszkole utrzymywane jest z:

-         Dotacji budżetu gminy

-         Opłat wnoszonych przez rodziców uczęszczających do przedszkola

-         Przychodów z działalności dochodowej

-         Darowizn

-         Pozyskiwanych środków

9.Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

 

Przyjmowanie dzieci do przedszkola:

-         na podstawie wypełnionych „Kart zgłoszeń

Przyjmowanie interesantów przez dyrektora:

-         w godzinach urzędowania

Przyjmowanie rodziców przez nauczycieli:

-         podczas kontaktów indywidualnych,

-         zajęć otwartych,

-         dni otwartych,

-         uroczystości

10.Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych

Przedszkole prowadzi następujące rejestry, ewidencje i archiwa:

-Ewidencja pieczęci i pieczątek,

-Ewidencja zasobu archiwum zakładowego,

-Ewidencja zasobu bibliotecznego,

-Ewidencja czasu pracy,

-Rejestr zwolnień lekarskich,

-Rejestr legitymacji ubezpieczeniowych,

-Rejestr urlopów wypoczynkowych,

-Rejestr świadectw pracy,

-Rejestr szkoleń pracowników,

-Ewidencja wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy,

-Ewidencja wypadków uczniów,

-Rejestr świadectw pracy,

-Ewidencja rent chorobowych i emerytur,

-Ewidencja świadczeń socjalnych.

Przedszkole udostępnia dane zawarte w w/w na wniosek organu prowadzącego, nadzorującego, kontrolującego oraz zainteresowanych osób.

 

 

 

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta Tarnobrzega
Informację wytworzył:
mgr Bogumiła Wysocka
Informację wprowadził:
Wioletta Burdzy
Data wytworzenia:
2003-07-20
Data publikacji:
2003-07-20
Data ostatniej zmiany:
2020-12-08

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2023-08-04 14:41:53, zmian dokonał(a): Witold Czech

WCAG 2.0 (Level AA)