1.Status prawny lub forma prawna
Przedszkole jest jednostką organizacyjną gminy Tarnobrzeg.
2.Organizacja
Przedszkole jest położone w centrum miasta. Organizacja pracy przedszkola jest zgodna ze statutem, dostosowana do potrzeb rodziców. Placówka ma własne logo, specjalizuje się we wprowadzaniu dziecka w świat pisma od najmłodszej grupy wiekowej. Nauczyciele realizują elementy innowacyjnej metody nauki czytania I. Majchrzak oraz M. Bogdanowicz osiągając widoczne efekty w pracy z dziećmi. Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 6.30 – 16.30. Uczęszczające dzieci podzielono na cztery grupy wiekowe. W grupie I przebywają dzieci zróżnicowane wiekowo 3 i 4 letnie. Nauczyciele stosują dwupoziomowe nauczanie, dostosowując zadania do możliwości każdego dziecka. W grupie II przebywają dzieci 5-letnie.Grupę III stanowią dzieci najstarsze 6-letnie, które są przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Grupa IV to grupa „0” z 5-godzinnym pobytem w przedszkolu nie korzystająca z wyżywienia.
Przedszkole zatrudnia 18 pracowników: w tym 8 pracowników pedagogicznych, 2 pracowników administracji oraz 8 obsługi.
W pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej preferuje się otwarty styl, aktywne metody i podmiotowe traktowanie dziecka.
3.Przedmiot działalności i kompetencji
Przedszkole prowadzi działalność dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą obejmującą dzieci w wieku 3 – 6 lat.
4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje
Organami przedszkola są:
- Dyrektor Przedszkola
- Rada Pedagogiczna
- Komitet Rodzicielski
Dyrektor przedszkola kieruje działalnością placówki, reprezentuje ją na zewnątrz, ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych. Sprawuje nadzór pedagogiczny, dba o prawidłowy stan bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu. Dyrektor realizuje uchwały Komitetu Rodzicielskiego oraz Rady Pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji.
Rada Pedagogiczna przedszkola jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor przedszkola.
Komitet Rodzicielski jest organem kolegialnym, stanowiącym reprezentację rodziców ( po 3-4 osoby z każdej grupy). Pracuje w oparciu o regulamin opracowany zgodnie ze statutem przedszkola.
5.Struktura własnościowa
Przedszkole stanowi własność komunalną.
6.Majątek, którym dysponuje
Jest to majątek gminy, przekazany placówkom oświatowym. Osobą zarządzającą jest dyrektor. Stanowi go majątek trwały w skład którego wchodzą:
- Budynek o powierzchni 733m2 i kubaturze 3088m2
- Grunty przedszkola o powierzchni 4206m2 w działkach:
Działka I o powierzchni 1516m2
Działka II o powierzchni 2570m2
Działka III o powierzchni 120m2
Przedszkole mieści się w budynku wolnostojącym, jednopiętrowym, otacza je zagospodarowany ogród przedszkolny z przyrządami do ćwiczeń i zabaw. Przedszkole posiada 4 sale zajęć i zabaw, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci, urządzoną salę gimnastyczną oraz zaplecze gospodarcze.
7.Tryb działania w zakresie wykonywania zadań publicznych
Rekrutację do przedszkola przeprowadza się na zasadzie powszechnej dostępności. Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do przedszkola, wypełniają kartę zgłoszenia dziecka. Zapisów można dokonywać w trakcie roku szkolnego.
8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej
Przedszkole utrzymywane jest z:
- Dotacji budżetu gminy
- Opłat wnoszonych przez rodziców uczęszczających do przedszkola
- Przychodów z działalności dochodowej
- Darowizn
- Pozyskiwanych środków
9.Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Przyjmowanie dzieci do przedszkola:
- na podstawie wypełnionych „Kart zgłoszeń
Przyjmowanie interesantów przez dyrektora:
- w godzinach urzędowania
Przyjmowanie rodziców przez nauczycieli:
- podczas kontaktów indywidualnych,
- zajęć otwartych,
- dni otwartych,
- uroczystości
10.Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych
Przedszkole prowadzi następujące rejestry, ewidencje i archiwa:
-Ewidencja pieczęci i pieczątek,
-Ewidencja zasobu archiwum zakładowego,
-Ewidencja zasobu bibliotecznego,
-Ewidencja czasu pracy,
-Rejestr zwolnień lekarskich,
-Rejestr legitymacji ubezpieczeniowych,
-Rejestr urlopów wypoczynkowych,
-Rejestr świadectw pracy,
-Rejestr szkoleń pracowników,
-Ewidencja wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy,
-Ewidencja wypadków uczniów,
-Rejestr świadectw pracy,
-Ewidencja rent chorobowych i emerytur,
-Ewidencja świadczeń socjalnych.
Przedszkole udostępnia dane zawarte w w/w na wniosek organu prowadzącego, nadzorującego, kontrolującego oraz zainteresowanych osób.