1.Status prawny lub forma prawna
Jednostka organizacyjna gminy Tarnobrzeg.
2.Organizacja
Przedszkole 5 – oddziałowe: 4 oddziały przedszkolne ( 3, 4, 5, 6- latki ), 1 oddział żłobkowy. W przedszkolu zatrudnionych jest osiem nauczycielek posiadających wyższe wykształcenie o przygotowaniu pedagogicznym. Pracowników administracyjno – obsługowych jest osiemnaście .Przedszkole jest o profilu artystycznym.
3.Przedmiot działalności i kompetencji
Działalność dydaktyczno – wychowawcza i opiekuńcza obejmująca dzieci w wieku od 1 roku 9 miesięcy do 6 lat.
4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje
Dyrektor Alicja Gil, Rada Pedagogiczna, której przewodniczącym jest dyrektor, Rada Rodziców, której przewodniczącą jest Pani Dorota Kowalewska.
5.Struktura własnościowa
Własność komunalna.
6.Majątek, którym dysponuje
Majątek gminy przekazany do dyspozycji placówce. Budynek przedszkola o powierzchni użytkowej 1043,1m2 w skład, którego wchodzą sale zabaw, własna kuchnia, pralnia. Przedszkole posiada również plac zabaw o powierzchni 500m2 wyposażony w sprzęt gimnastyczny.
7. Tryb działania w zakresie wykonywanych zadań publicznych
Przyjmowanie dzieci do przedszkola.
8. Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej
Dotacje z gminy, środki własne ( wpływy rodziców tzw. czesne ), środki pozyskiwane – darowizny.
9. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Przyjmowanie dzieci do przedszkola na podstawie wniosków rodziców.
Przyjmowanie interesantów.
Spotkania z rodzicami.
Zajęcia otwarte.
Kontakty indywidualne.
10. Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w ich zawartych
Rejestr wydawanych świadectw pracy i druków Rp-7.
Rejestr wydawanych legitymacji ubezpieczeniowych.
Rejestr rent i emerytur.
Rejestr wypadków pracowników i dzieci.
Ewidencja czasu pracy.
Ewidencja akt osobowych.
Udostępnianie danych następuje na wniosek organu prowadzącego nadzór, kontrolującego, osoby zainteresowanej.