Powrót na stronę głównąBIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
MIASTA TARNOBRZEGA
www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa
Urząd Miasta Tarnobrzeg www.tarnobrzeg.pl
Ikona statystyk

Przedszkole nr 1 w Tarnobrzegu

Ikona statystyk

1.Status prawny lub forma prawna

 

 Przedszkole jest jednostką organizacyjną gminy Tarnobrzeg.

 2.Organizacja

 

 Organizacja pracy przedszkola dostosowana jest do potrzeb środowiska lokalnego, stąd w placówce funkcjonuje 5 oddziałów. Uczęszczają do nich dzieci w jednym wieku rozwojowym od 3 do 6 lat. Nad każdym oddziałem sprawuje pieczę inny patron. I tak:

Oddział I to trzylatki „ Misiaczki”.

Oddział II czterolatki, a czuwają nad nimi „ Krasnale”.

Oddział III z dziećmi 5 – letnimi to „Muchomorki”.

Oddział IV dzieci 6 – letnie, których patronem są „Sówki”.

Oddział V dzieci 6- letnie z jednorocznym oddziaływaniem edukacyjnym nad którymi czuwają „Leśne duszki”.

Przedszkole czynne jest w godzinach od 6.00 do 16.00 przez 5 dni w tygodniu i przez 11 miesięcy w roku. Przerwę wakacyjną ustala organ prowadzący przedszkole w porozumieniu z dyrektorem przedszkola i Komitetem Rodzicielskim. Do przedszkola uczęszcza 118 dzieci z którymi pracuje 10 wykwalifikowanych nauczycielek, otwartych na dobro dziecka. Pracownicy obsługi i administracyjni to 11 osób, które wspierają prace nauczycielek i czuwają nad prawidłowym funkcjonowaniem placówki.

 3.Przedmiot działalności  i kompetencji

 

 Praca dydaktyczno – wychowawcza i opiekuńcza realizowana jest w oparciu o programy nauczania wybrane z zestawu programów dla przedszkoli zatwierdzonych przez MENiS.

Zgodnie z Programem Rozwoju Przedszkola na lata 2001/ 2004, realizujemy poszerzone treści programowe w zakresie edukacji teatralnej. Zajęcia w poszczególnych grupach wiekowych prowadzone są według miesięcznych planów pracy, które uwzględniają także zabawy, wycieczki, pracę indywidualną z dziećmi, kontakty z rodzicami. Placówka stwarza dzieciom warunki do poszerzania wiedzy i nabywania umiejętności. Oferujemy różnorodne zajęcia dodatkowe, takie jak: gimnastyka korekcyjna, język angielski, nauka pływania, zajęcia informatyczne, zajęcia umuzykalniające, zajęcia logopedyczne, religia.

4.Organy sprawujące funkcje i kompetencje

 

Organami przedszkola są:

Dyrektor Przedszkola

Rada Pedagogiczna

Komitet Rodzicielski

Dyrektor Przedszkola mgr Teresa Jurek kieruje działalnością przedszkola. Inspiruje i wspomaga wszystkich pracowników w osiąganiu wysokiej jakości pracy przedszkola, a nauczycieli do podejmowania nowatorstwa pedagogicznego. Reprezentuje placówkę na zewnątrz. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w przedszkolu. Rada Pedagogiczna opiniuje:

-         organizację pracy przedszkola,

-         -wnioski w sprawie odznaczeń, nagród, wyróżnień dla nauczycieli,

        -         przygotowuje projekt statutu przedszkola i jego zmiany.

Systematycznie pogłębia swoją wiedzę i umiejętności w ramach WDN, warsztatach metodycznych, studiach podyplomowych.

Komitet Rodzicielski wybiera ogół rodziców na zebraniu ogólnym. Współpracuje z dyrektorem i Radą Pedagogiczną. Występuje z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola w zakresie wychowania, opieki i edukacji wychowanków. Zgłaszane przez rodziców wnioski i opinie dotyczące różnych aspektów działalności przedszkola są uwzględniane w pracy placówki.

 5.Struktura własnościowa

 

 Własność komunalna.

 6.Majątek, którym dysponuje

 

 Przedszkole usytuowane jest na osiedlu „Przywiśle”, przy ulicy Kosmonautów 4. W parterowym budynku, otoczonym pięknym ogrodem, w którym znajduje się duża różnorodność drzew, oraz plac zabaw dla dzieci. Duży teren sprzyja organizowaniu spotkań rodzinnych, zabaw, zawodów sportowych dla dzieci z naszej placówki, jak również dzieci z osiedla. Przedszkole dysponuje: pięcioma przestrzennymi salami dydaktycznymi, własną salą gimnastyczną, oraz salą komputerową. Posiada pełne zaplecze kuchenne, wyremontowane i unowocześnione, ponadto każda sala dydaktyczna wyposażona jest w łazienkę dostosowaną do wieku rozwojowego dziecka. Przedszkole posiada również nowoczesny sprzęt audiowizualny, kserokopiarkę, sprzęt nagłaśniający.

 7.Tryb działania w zakresie wykonywania działań publicznych

 

 Rekrutację dzieci do przedszkola przeprowadza się na zasadzie powszechnej dostępności. Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do przedszkola składają w kancelarii przedszkola w ustalonym terminie wypełnioną kartę zgłoszenia dziecka. Przyjęć dzieci do przedszkola dokonuje dyrektor przedszkola.

 8.Działalność w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej

 

 Przedszkole jest placówką publiczną, działającą w formie zakładu budżetowego od 01.11.1993r.

 Przedszkole utrzymywane jest z:

-         dotacji budżetu gminy,

-         opłat wnoszonych przez rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola,

-         z wynajmu pomieszczeń,

-         oraz drobnych darowizn wspomagających działalność przedszkola.

 9.Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

 

 Przyjmowanie dzieci do przedszkola odbywa się na podstawie zgłoszonych indywidualnie kart zgłoszeń. Dane zawarte w kartach chronione są Ustawą o Ochronie Danych Osobowych   ( Dz. U. Nr 97 z 1997r. art. 24, 32, 35 ).

Dyrektor przyjmuje interesantów na bieżąco według potrzeb w godzinach urzędowania. W ramach form współpracy z rodzicami w przedszkolu organizowane są:

-         punkty konsultacyjne dla zainteresowanych rodziców w celu uzyskania informacji o postępach i poziomie osiągnięć edukacyjnych wychowanków,

-         dni otwarte,

-         zajęcia pokazowe,

-         spotkania rodzinne,

-         zebrania z rodzicami,

-         spotkania ze specjalistami ( logopeda, psycholog, pedagog ),

-         warsztaty dla rodziców,

-         informacje w formie pisemnej na tablicach ogłoszeń, oraz w pisemku pt. „Z życia przedszkola”,

-         kontakty indywidualne,

-         uroczystości przedszkolne zawarte w kalendarzu imprez.

 10.Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz zasady udostępniania danych w nich zawartych.

 

 Udostępnianie danych odbywa się na wniosek organu prowadzącego, oraz organów kontrolujących.

Prowadzone rejestry:

-         rejestr akt osobowych,

-         rejestr świadectw pracy,

-         rejestr legitymacji ubezpieczeniowych,

-         rejestr rent i emerytur,

-         rejestr wypadków pracowników i dzieci,

-         rejestr zwolnień lekarskich,

-     rejestr urlopów dla poratowania zdrowia,

-     rejestr świadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,

-         ewidencja czasu pracy,

-         ewidencja urlopów wypoczynkowych,

-         ewidencja oświadczeń pracowników obsługi o prowadzeniu działalności gospodarczej.

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta Tarnobrzeg
Informację wytworzył:
mgr Teresa Jurek
Informację wprowadził:
Wioletta Burdzy
Data wytworzenia:
2003-07-14
Data publikacji:
2003-07-14
Data ostatniej zmiany:
2021-03-26

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2023-08-04 14:41:53, zmian dokonał(a): Witold Czech

WCAG 2.0 (Level AA)