Uchwała Nr VI/51/2003
Rady Miasta Tarnobrzega
z dnia 26 lutego 2003r.
w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2003 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz.1591 z późn. zm.), art. 124 i art.128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 15 z 2003, poz.148 )
Rada Miasta Tarnobrzega postanawia co następuje :
Uchwała Nr VI/51/2003
Rady Miasta Tarnobrzega
z dnia 26 lutego 2003r.
w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2003 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz.1591 z późn. zm.), art. 124 i art.128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 15 z 2003, poz.148 )
Rada Miasta Tarnobrzega postanawia co następuje :
§ 1
Uchwala dochody budżetu miasta w kwocie 90.692.668 zł
Wg ważniejszych źródeł i działów zgodnie z załącznikiem Nr 1
w tym :
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadańzleconych gminie - zgodnie z załącznikiem Nr 3 5.137.459 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat - zgodnie z załącznikiem Nr 3 5.271.633 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych powiatu - zgodnie z załącznikiem Nr3 3.983.110 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawowo realizowane przez powiat zgodnie z załącznikiem Nr 3 418.000 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami zgodnie z załącznikiem Nr 3 52.000 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin - zgodnie z załącznikiem Nr 3 2.989.523 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej zgodnie z załącznikiem Nr 3 5.000 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin - zgodnie z załącznikiem Nr 3 80.000 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu - zgodnie z załącznikiem Nr 3 100.000 zł
- dochody od osób prawnych i od osób fizycznych 26.961.892 zł
w tym: dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 400.000 zł
- część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego 34.137.657 zł
- część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin 35.132 zł
- część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów 605.656 zł
- część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin 2.092.429 zł
- część drogowa subwencji ogólnej dla powiatów 3.001.577 zł
§ 2
Uchwala wydatki budżetu miasta w kwocie 90.115.168 zł
W podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków zgodnie z załącznikiem Nr 2
w tym wydatki :
- na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie - zgodnie z załącznikiem Nr 4 5.137.459 zł
- na realizację bieżących zadań własnych powiatu - zgodnie z załącznikiem Nr 4 3.983.110 zł
- na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone realizowane przez powiat - zgodnie z załącznikiem Nr 4 5.271.633 zł
- na realizację własnych zadań bieżących gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4 2.989.523 zł
- na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawowo realizowane przez powiat zgodnie z załącznikiem Nr 4 418.000 zł
- na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone gminie ustawami zgodnie z załącznikiem Nr 4 52.000 zł
- na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej zgodnie z załącznikiem Nr 4 5.000 zł
- na inwestycje i zakupy inwestycyjne własne gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4 80.000 zł
- na inwestycje i zakupy inwestycyjne własne powiatu - zgodnie z załącznikiem Nr 4 100.000 zł
- na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 400.000 zł
- rezerwa ogólna z tego: 800.000 zł
- miasto Tarnobrzeg 500.000 zł
- miasto na prawach powiatu 300.000 zł
§ 3
1. Ustala się nadwyżkę budżetu w kwocie 577.500 zł z przeznaczeniem na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek w latach ubiegłych.
2. Ustala się rozchody budżetu w wysokości 10.577.500 zł
w tym: spłata
a) kredyt w BOŚ w Rzeszowie 862.000 zł
b) kredyt w BOŚ w Rzeszowie 371.000 zł
c) wykup obligacji komunalnych 3.000.000 zł
d) kredyt w BGŻ S.A. O/Tarnobrzeg 1.800.000 zł
e) kredyt w PeKaO S.A. I O/Tarnobrzeg 3.500.000 zł
f) pożyczka w WFOŚiGW Rzeszów 1.000.000 zł
g) pożyczka w NFOŚiGW Warszawa 44.500 zł
3. Źródłem sfinansowania wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach ustala się kredyt bankowy w kwocie zgodnie z załącznikiem Nr 10 10.000.000 zł
§ 4
Uchwala wykaz zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu miasta oraz z budżetu miasta na prawach powiatu zgodnie z załącznikami Nr 4a, 4b, 4c.
§ 5
1. Uchwala plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych :
- przychody: 42.002.722 zł
w tym: dotacje z budżetu 37.448.322 zł
- wydatki: 42.002.722 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5
2. Uchwala plan przychodów i wydatków środków specjalnych :
- przychody 398.958 zł
- wydatki 399.458 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6
§ 6
Uchwala plan przychodów i wydatków funduszy celowych :
1. Powiatowy Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym
- przychody 110.000 zł
- wydatki 216.355 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 7
2. Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
- przychody 100.000 zł
- wydatki 270.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8
3. Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
- przychody 320.000 zł
- wydatki 598.157 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 7
Ustala się dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wisła" w Tarnobrzegu w wysokości 800.000 zł. tj.:
- dopłata do ceny biletu wstępu na basen kryty i otwarty 6,67 zł x 120.000 biletów co stanowi kwotę 800.000 zł.
zgodnie z załącznikiem Nr 14
§ 8
Uchwala dotacje podmiotowe dla instytucji kultury w kwocie 2.080.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 11
§ 9
Uchwala dotacje podmiotowe z budżetu na realizację zadań własnych Miasta i Miasta na prawach powiatu oraz dotacje dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku :
I . z ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o wyższych szkołach zawodowych w kwocie 2.127.135 zł zgodnie z załącznikiem Nr 12a
II. z ustawy o pomocy społecznej w kwocie 1.413.600 zł zgodnie z załącznikiem Nr 12 b
III. pozostałe dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania :
- wynikające z Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 135.000 zł
- z zakresu kultury fizycznej i turystyki 566.000 zł
- z zakresu ochrony środowiska i przyrody 30.000 zł
§ 10
Uchwala plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa zgodnie z załącznikiem Nr 13
§ 11
1. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania długu związanego z finansowaniem wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach w wysokości 10.000.000 zł. określonych w § 3 ust.3 oraz spłat kredytów i pożyczek w kwocie 10.577.500 zł określonych w § 3 ust.2 .
2. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu miasta. Maksymalna wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez Prezydenta Miasta w roku budżetowym 2003 r. nie może przekroczyć 3.500.000 zł.
3. Upoważnia się Prezydenta Miasta do przekazania uprawnień dyrektorom i kierownikom jednostek organizacyjnych miasta do dokonywania przeniesień planowanych wydatków między paragrafami w ramach działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej.
4. Upoważnia się Prezydenta Miasta do dokonywania zmian w planie wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia oraz podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Przewodniczący Rady Miasta
Tadeusz Zych